The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Friday, October 12, 2012

Mochi Anko

Assalamualaikum :)

ok anak anak hari ini nak kongsi satu kuih jepun yang aku beli secara tak sengaja di seven eleven. EH =.=

Mochi merupakan sejenis kuih jepun .kalau kat malaysia ala ala kuih tepung gomak. betul ke apa aku kata ni ? haha kalau tak tahu boleh search dekat google ye. Anko tu maksud dia kacang merah.

nak tengok kuih ni ? kuih ni tekstur dia lembuttttttt sangat, comell gitu. lembik lembik. kalau bagi kakak aku memang dia tak kan makan sebab dia tak makan kuih lembik. =.=

comel kan ? ni gambar ehsan Google ye. aku tak ambil gambar mochi yang aku beli sebab tak bawak handphone masa pergi keje tadi. +_+

aku beli Sweetie Mochi. memang delicious lah rasa dia, aku beli yang warna pink tu.sebab inti red bean. inti lain ada jugak macam kacang hijau,kacang tumbuk,bijan .cakap jelah apa kau nak.semua ada.

dan aku juga mendapat info bahawa kuih ini sangat mudah untuk membuatnya. melainkan tahap kemalasan dalam diri sangat tinggi maka secara automatik nya kuih ini sangat susah =.= pergi search google resepi dia, aku malas nak copy paste.

lupa nak habaq kat ampa semua, aku beli satu paket ada 4 ketui. 1paket harga RM3.30. Halal ye anak anak.

#dah makan satu tinggal 3. nak amek lagi satu tetibe terpikir mak,ayah,baby,abg mesti nak rasa. takpe.su anak yang baik. nanti kita beli lagi ye . HAHA =.= pujuk diri sendiri.

3 comments:

::adibsalam:: said...

alahai comelnya, mesti sodap! macam sayang nak makan :|

Elly Othman said...

kak deyb ! nanti su beli kita makan sesama.sedappp :D xsayang pon nak makan.HAHA

::adibsalam:: said...

wahhh...su belikan ok, nt makan sesama :))