The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Tuesday, October 25, 2011

Kenyataan yang tak perlu dinafikan

baru hidup 19 tahun dah macam macam benda aku belajar.ada baik ada buruk. ada suka ada tak suka.hee~ ada seronok.ada yang menyampah.

hidup dengan orang yang suka kita.dengan orang yang menyampah dengan kita. kena caci maki,kena perli perli. kena buli. macam macam lah senang cerita.

tapi ada satu benda yang au rasa takde kena mengena lagi dengan aku *dah tu pegi buat entry pasai pa? aku tengah boring ! serius punya boring so abaikan pendahuluan yang panjang lebar.

nak cerita satu hal ni. tapi ni lah pendapat aku.bukan korang. so layan jelah.

ok start.. -.-

everyone know yang kita sebagai manusia akan temui ajal masing masing. cuma kita tak tahu bila. ada yang pergi meninggalkan dunia waktu muda ada yang waktu tua :) sekarang cerita pasal yang tua. ada sesetengah pasangan suami isteri bila dah tua. salah seorang meniggal.apa boleh buat.dah tiba masa nya kan :)

apa yang aku nak cakap. selalu nya si suami yang tak dapt terima bila mereka kehilangan isteri. ada suami suami yang akan jadi mereng sikit bila kehilangan isteri.ada yang nak kahwin lagi sebagai ganti arwah si isteri.

tapi si isteri yang kehilangan suami. sangat jarang lahh yang aku dengar akan gila sasau sikit. yang akan kahwin lagi. si isteri akan rileks sabar.kenapa ye ?

bukan aku kata lelaki ni apa lahh kan. tapi ni apa yang aku tengok sekeliling aku. kalau korang lain its up to you lah kan.hehe .

situasi pertama : ada sorang nenek ni. suami dia da mininggal dah berapa tahun dah. dia masih gigih berusaha untuk teruskan hidup dan simpan kenangan dia bersama arwah suami. masih tidak gila.masih tidak berkahwin lagi.

situasi kedua : dan ada sorang atok ni. baru berapa tahun isteri nya meninggal.dia dah mula monyok. badan tak dijaga. rumah tak terurus. lepas tu minta izin dengan anak anak untuk berkahwin lagi. see?? betapa besar impak seorang isteri :)

nak tahu kenapa macam ni ?   untuk situasi pertama . nenek tu mampu gigih teruskan hidup. dia masih terurus.rumah masih cantik kemas. sebab ?? sebab selama dia hidup dengan arwah. dia lah yang menjaga rumah.dia yang masak. dia yang lakukan macam macam dirumah.dan si suami yang keluar bekerja. sebab tu bila kehilangan suami dia masih mampu uruskan rumah dia dan diri dia. sebab itu menjadi rutin dia sehari hari :)

situasi kedua nak tahu kenapa ? sebab dia yang keluar bekerja. bukan dia yang uruskan rumah tu. si isteri yang uruskan persiapan diri dia. and macam macam lagi. so bila kehilangan si isteri. dia macam hilang tempat dia bergantung. dia terasa kehilangan tu. bila pergi meja makan.takde sape dah layan dia. bila dia pergi kerja takde sape yang dia nak salam nak cium dahi *sedih* .

pakcik google punya gambar :)


see ?? impak seorang isteri dalam kehidupan suami :) ini apa yang aku ada sekeliling aku. kalau korang aku tak tahulah. tapi ini lah kenyataan yang perlu diterima. huhu. hebat kan ? :)

#hargai orang yang kau sayang sebelum dia pergi tinggalkan kau ^_^

No comments: