The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Friday, October 28, 2011

Aku memang budak budak.

Assalamualaikum :)


orang pandang luaran kita.nampak kita senyum tapi diaorang tahu ke hati kita tu macam mana ? untung la kalau diorang tahu luar dalam korang. takde lah jadi gaduh nanti kan.


aku ni macam budak budak. budak budak pon tak macam aku kan. dah lah tak reti buat keputusan sendiri. 'budak baik' lah katakan. untung kan aku ? -.- yelah aku kan macam budak budak.mana reti jaga barang. sebab tu senang senang apa apa barang aku orang boleh pinjam lepas tu jahanamkan. untungkan dapat someone yang macam aku. aku kan 'budak baik'. aku kan jenis tak boleh nak cakap 'NO' kat orang lain..sebab tu lah senang orang pijak kan.



aku memang macam budak budak. umur 19 tapi tak sedar diri yang hidup kena berdikari. jangan asyik nak mengharapkan someone untuk jadi tempat kita bergantung. hmm untung lah aku kan.asyik bergantung kat orang lain. aku memang suka -.-


aku ni memang macam budak budak. kuat nangis lepas tu memang suka buat orang lain rasa bersalah bila aku dah nangis tu. alah macam minta simpati tu. aku memang suka minta simpati kat orang T_T  aku ni memang macam budak budak yang tak heran bila barang kesayangan yang guna duit aku sendiri tu jahanam. aku memang akan gelak kuat kuat lah kalau barang kesayagan aku tu jahanam. aku suka gila -.-


aku ni memang macam budak budak.bila dah nangis pastu pergi ngadu kat orang untuk redakan hati aku. aku tak mintak solution bila aku ngadu. aku cuma minta orang yang jadi tempat aku ngadu tu tenangkan aku. kan budak budak pon macam tu. bila dah nangis pegi kat mak bapak pastu ngadu. t mak bapak akan usap tangisan kita. akan tenangkan kita.


aku tahu aku macam budak budak. semua benda nak menang. jenis tak boleh terima kekalahan.tak boleh terima apa salah kita. even salah macam mana pun tetap nak menang kan. hmm. untung lah aku menang.tapi hati aku ? macam tutt kau tahu ? *su sabar su*


bila aku mengadu aku harap orang tu mendengar apa rintihan aku.
bila aku mengadu aku harap orang tu ada untuk redakan aku.
bila aku mengadu bukan bermakna aku minta penyelesaian
bila aku mengadu tolong mengiyakan apa yang aku kata. sebab saat tu aku perlukan seseorang dipihak aku.
bila aku mengadu aku tak harapkan lagi satu pergaduhan.sebab aku dah penat.
bila aku mengadu aku harap orang tu akan pujuk aku.
bila aku mengadu aku harap orang tu letak diri dia dekat tempat aku. rasa apa yang aku rasa.
bila aku mengadu tolong jangan bagi pendapat kau.sebab situasi kita berbeza aku kan budak budak.kau kan dah matang.


memang susah nak paham aku. memang payah dengan aku. salah sikit kena marah dengan aku. ya aku kan baran.kuat marah kuat nangis. alahhh macam budak budak kan.


ye aku kan macam budak budak. benda kecik pon nak dikaitkan dengan masalah ini itu. semua benda aku kaitkan. aku budak budak kan.mana lah tahu berpikir kan. benda kecik pon terus melarat larat. aku kan suka campur adukkan semua masalah aku. AKU MEMANG SUKA :'(



ingat bila aku tulis panjang lebar ni hati aku puas ke ? macam tuttt kau tahu .

2 comments:

cerita best said...

NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman blpg pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow...follow pakjoe blk http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/

Suhaili Othman said...

time kasih ye pak joe :D