The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Wednesday, July 27, 2011

Hidup sebagai pelajar lagi menyeronokkan dari hidup sebagai pekerja.

..:Assalamualaikum:..

entry ketiga untuk hari ini. si penaip menahan kemarahan.diminta si penaip bersabar sambil mengurut dada dan beristighfar.



haaaaa~ menyampahhh lahh. bukan niat nak gadoh dengan orang. tapi ni dah melampaui batas. kita tak cari gadoh dengan orang.kenapa nak gatal sangat cari gadoh dengan aku ??


masalah dulu dulu tak setel.dia ni dah tambah lagi point bagi aku menyampah dengan dia.


setakat gadoh dengan aku aku ok lagi. tapi tolong jangan nak fitnah aku boleh tak ? sebab aku rasa bersimpati yang amat sangat.takut dosa kau bertambah kerana aku. jangan fitnah lagi ye. -___-

berbalik pada tajuk ye anak anak. bagi yang student tu.bersyukur lah kerana masih bergelar pelajar. hargai lah masa masa belajar korang ni. serus aku cakap. belajar lagi best dari bekerja. maybe ada yang cakap kerja best sebab dapat duit.dapat gaji. tapi kalau korang dah start kerja.perghhh serius aku cakap. aku tak suka. dapat gaji pon kena pikir tanggungjawab sebagai anak lagi. bayar duit motor lagi. lepas tu duit makan lagi.sesak weiii. takkan dah kerja pon nak suruh mak ayah bagi duit belanja lagi kan. memang hidup kena berdikari even duduk dengan family lagi.

yang student ni korang just pikir pasal assignement,project, segala benda yang belajar2 tu lah.bab duit korang tak risau sangat sebab ada sesetengah korang ada ambil pinjaman betul ? and ada yang dapat tajaan khas dari PA&MA *papa mama* untung korang. belajar tapi duit masyuk gitu,pikir macam mana nak budjet kan duit tu tok sebulan or beberapa bila korang nak.

bagi yang dah kerja. salah satu contoh AKU lah kann. kalau korang dapat tempat kerja yang aman tenteram tanpa kecaman. alhamdulillah. tapi aku.wow.menyakitkan hati... so terpaksa kena pikir pasal masalh di tempat kerja.melibatkan emosi dan fizikal. sangat sangat mencabar. sedih.selalu nanges tau. nak berhenti sayang. nak teruskan macam alahaiii.

jadi conclusionnye. bagi aku lahhh. jdk student agy better dari pekerja. tapi every one mesty melalui alam bekerja ni kan.lain lah umur tak panjang kan..erghhh. nak sambung belajar lahhh !

*psstt.thanks follower ke31 tu.haha :)

No comments: