The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Monday, June 18, 2012

Pesanan untuk kau.

Assalamualaikum :)

seriously aku harap kau baca blog aku baca post aku. post yang ni.sebab aku nak bagitahu sesuatu yang aku rasa kau dah tertipu oleh lelaki yang dah menipu aku.

kalau aku mampu undurkan masa waktu aku gaduh dengan lelaki tu,aku harap aku dapat printscreen semua yang dia tulis pasal kau. semua benda yang dirancang untuk kau. semua nya pembohongan semata bersama kau. tapi aku tahu kau tak kan percaya. sebab dulu kau yang ambil dia dari aku. kau yang rampas dia dari aku. mesti kau fikir aku akan jatuhkan kau.

kau lagi muda dari aku. kau kenal dia pon kejap dari aku. kau pon tak tahu perangai dia macam mana. kau boleh percaya setiap bait kata lelaki tu. bodoh betul kau. maaf. aku jujur dalam kata kata.

kalau kau nak tahu, suatu ketika dulu,sewaktu dia masih bersama kau, dia datang memujuk aku bersama kembali. dengan alasan dia lebih menyayangi aku lebih dari kau. dia pergi kepada kau dahulu hanya sekadar suka suka. memang aku berharap aku dapat undurkan masa untuk bagi kau lihat apa yang dia bagitahu. supaya kau tahu betapa penipunya lelaki tu.

kau mahukah lelaki yang langsung tidak menghormati wanita ? kau mahukah lelaki yang sekadar mengambil hait kau hanya untuk dipermainkan.?percaya lah. aku lebih kenal dia berbanding kau. dia bukan lelaki yang mampu bimbing kau.

aku harap kau buka mata kau. sedangkan sewaktu aku bersama dia pon dia mampu untuk bercanda dengan kau, jangan pikir sewaktu dengan kau dia tidak bercanda dengan orang lain.aku harap suatu hari nanti kau nampak belang lelaki itu. manis di bibir. tap hati busuk . pengikis. tolong lah. percayakan aku untuk kali ini.

usah berhabis masa pada lelaki yang hanya mempermainkan perasaan kau. buka mata buka hati. jangan kerana cinta kau buta segalanya.

Wahai Ukhti Muslimah!
Lelaki itu satu ujian buat seorang wanita yang bertekad untuk berhijrah ke jalan Allah SWT. Kerana itu, tetapkanlah hatimu daripada tunduk dengan lelaki yang sukakan kamu kerana dunia, bukan kerana Allah SWT. Ingatlah sahabat Muslimahku, lelaki yang bertaqwa tidak akan sekali-kali menjadi punca engkau hilang keimananmu pada Al-Khaliq. Maka jika kau kecewa kerana cintanya lelaki, kerana dia berdusta, kerana dia mungkir, kerana dia insan yang suka memijak-mijak maruah dan harga dirimu, maka kau teruskanlah hidupmu tanpa lelaki yang cintakan fatamorgana. Janganlah engkau berduka dan menangis kerana kehilangannya. Kembalilah kepada Alah SWT. Sesungguhnya Allah SWT itu Maha Penyayang lagi Maha Pengasih.

No comments: