The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Friday, May 18, 2012

semua nak BETUL

Assalamualaikum :)

nak menaip tapi tak tahu nak cakap apa. bosan.

hari tu ada sorang hamba Allah ni. perangai dia jenis semua dia nak betul. orang lain semua salah. dia dah kawen and dah ada anak besar panjang dah. semua orang memang tak berkenan dengan perangai dia. dengan mulut dia yang celupar tak tahu jaga hati orang lain. memang buat semua meluat dengan dia.

tapi dengan aku dia memang tak lahkan nak betul je semua. memang nak kena lah kan. bukan maksud kurang ajar tapi nak bagi dia sedar sikit.

FYI aku anak polis, ayah aku polis. so one day ni dia kecoh kecoh kat semua orang terutama nak nak belagak kat aku. dia cakap dia dah amek semuaaaaaaaa borang kerja untuk anak dia. fuhh aku pon cakap jelah ok. anak dia muda setahun dari aku. dia kata dengan nada belagak oh dia amek dahsemua borang polis,dbkl apa semua. yang tak menahan dengan nada dia. setakat amek borang kau nak belagak apa guna ? apa function kau ? bukan ke bodoh nama nya ????

dulu dia cakap anak dia habes sekolah dah tentu dah ada keje. yelah pakwe orang kaya kan. mesti terus diserap masuk syarikat GERGASI kan. but sekarang terhegeh2 cari kerja pasal apa ? mahu je aku ungkit tu semua. tapi pikir orang tua.aku sabar.aku hormat.

memang tak dinafikan anak dia ada rupa kalau nak dibanding kan dengan aku and yang lain. dia putih dan pandai berhias diri dengan make up yang tebal2. tak macam aku. nak pakai eyeliner pon tercocok mata sendiri. tapi percaya lah anak dia kalau nak jadi model memang orang tak kan pandang.

bukan nak mengutuk tapi tulah hakikat. anak dia sampai sekarang tak kerja dok menganggur. tapi bapak dia. memang tetap dengan perangai semua benda dia lah yg bagus,yang betul. padahal. Tuhan je tahu. dia mengumpat anak orang nilah itulah. anak sendiri dia tak sedar.cermin lah diri tu.

kita hidup ni.guna mulut lidah tu elok elok. jangan suka mencanang cerita sana sini.janga nak betulllll je. dah ada bala datang pon kau tak sedar diri lagi memang payah lah. jangan sampai orang doakan kau mati je.ingat sikit.

7 comments:

::dEyb:: said...

amboiii...marah beno bunyi cik elly ni ;)
takut habaq hang ...

zera eira said...

ade yg tak boleh liaht org lebih atau senang sikit dari dia. nnt mula lah nak mencanang itu ini. mmg ta elok, tapi macam da jadi lumrah pulak. hmm.

Elly Othman said...

hahaha. tunggu gunung berapi nak meletus je ni :p

Elly Othman said...

hmm tu lah pasal. thats y kena ada yg buat org tu sedar. tapi kalau tak sedar lg mmg tak tahu lh nak ckp apa.haha

ct n honey said...

dengarkan ajelah cite dia,lama2 nanti dia tersedar sendiri

Elly Othman said...

kalau boleh tersedar sendiri alhamdulillah lah. :)

Cik Zety said...

Besela tuu..lau orang tua dari kite ni kena la sabo je byk2..
semoga berubah :)