The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Tuesday, January 3, 2012

Pentingnya English Education .

Assalamualaikum :)

sekarang aku jarang update blog kan. takde idea.sebab hilang sebab aku buat blog. lama lama datang balik reason aku berblog. sekadar suka suka. jadi suka suka aku lah bila nak update kan. -.-

teruskan dengan tajuk. english education penting dah la ni... jangan ingat nak jadi driver english tak perlukan.. tak kesah kau nak jadi apa pun. jadi cleaner ke jadi driver ke jadi waiter ke hape ke. semua ke pandai english. sekurang kurang nya paham . even tak mahir berspeaking omputih.hihihi


aku pon tak terel bebenor. tapi minat english *ok bangga diri jap -.-

just nak bagitahu kesan kalau korang sangat sangat tidak paham english. -.- sebab tadi aku sendiri berdepan dengan orang yang tak terel BI.

orang tu datang interview dekat office aku. so aku suruh dia fill up application form. guess what. he took an hour to filled up semua tu. lepas sejam dia datang kat aku. then dia tanya.

Lelaki : Dik, nak tanya boleh ?

aku: ye ye. tanya apa? dah habis isi ke ?

Lelaki : belum habis isi lagi. tak paham lah.

aku : Erkkk. tak paham mana satu ? ( muka cuak takut aku pon tak paham)

Lelaki : ni apa maksud dia ea? (sambil tunjuk perkataan RELIGION )

aku : hahhhh ??!! (muka terkejut)

Lelaki : hehehe saya tak terel omputih. minta maaf ye. (sambil tersengih sengih)

aku : hihihi takpe takpe. ni dia tanya agama. so tulis ISLAM ye :)

Lelaki : oh ok ok. yang ni pula apa dia ? (dia tunjuk ayat ARE YOU WILLING TO RELOCATED & DO YOU HAVE VALID DRIVER LICENSE)

aku : oh ohhhh. (aku terang dengan panjang lebar)

Lelaki : oh terima kasih ye. (muka malu)

aku : sama sama :D

so korang rasa penting ke tak english education ni ? payah weiii kalau nak fill up application form pon tak paham. belum nak masuk bilik interview tu lagi. memang agak nya kena msuk bawak dictionary sekali. hihihih.

# akak and abang aku kata essay aku masa dekat U dulu macam budak darjah 6. serius MALU -.-

No comments: