The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Friday, October 14, 2011

Jangan terkejut pula ada job vacancy kat sini.hee~ aku just nak kongsi dengan sesiapa yang tengah menganggur atau pun tengah ada plan nak berhenti kerja then nak tukar tempat kerja. For those yang nak atau tengah cari kerja kosong tapi tak tahu dekat mana korang boleh lah layari laman web yang aku bagi kat bawah ni. 







buat masa ni, yang ni jelah laman web yang aku selalu tengok before dapat kerja dekat tempat sekarang. korang boleh lah pilih nak apply kerja apa. aku sekadar memberi jalan.korang yang tentukan sendiri. 

kalau dah apply then dapat interview. Alhamdulillah. aku doakan korang berjaya ye. siapa darah gemuruh nak pergi interview pergilah praktis depan cermin. cakap sorang sorang. uji keyakinan korang. paling penting tips yang aku nak bagi yang membolehkan aku diterima bekerja adalah dengan 

SENYUMAN !!!

korang senyum lah dengan ikhlas sepanjang interview tu. lagi lagi untuk apply kerja as receptionist. itu yang penting. heheh.korang nya kelayakan kalau K.O sikit pon tapi bila kau senyum dengan ikhlas. insyaAllah diterima :)

lagi satu benda penting ! resume korang. kalau nak buat tu jangan lah buat macam budak darjah 6 buat resume. confirm confirm kena reject. aku cakap macam ni sebab abang aku kerja dia yang check resume orang yang apply kerja.then dia selalu ngadu kebanyakan resume yang dia terima macam budak darjah 6 punya resume. usia dah lebih tapi tulis resume hacuss. segan kot! korang rujuk lah kat siapa siapa untuk buat resume yang terbaik punya. yang ikot kesesuaian keja yang korang minta. 

GOOD LUCK untuk mereka yang nak apply kerja ye. :)

1 comment:

Cik tikah said...

cik tikah dh dpt kerja. penat lah kerja :(