The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Thursday, September 15, 2011

Bila dah ada hargai lah dia.

Pada suatu hari di sklh,sowg murid bertanye pd guru,ketika guru itu sdg mengajar mengenai kasih sayang..

murid: cikgu,mcm mne kte nk plh seseorang yg terbaik sbgai owg yg kte syg??mcm mne nk jge kasih syg tu supaya berkekalan??

cikgu: Ok.kamu ikut pe yg sye sruh.Kmu pergi ke padang.kmu jln ats rumput smbil pndg rumput dpn kamu.pilih yg PALING cntik tnpa menoleh ke blakang lagi walau skali.dan petik rumput yg PALING cntik dan bwa ke klas..

Bila murid tu pulang ke kls,takde rumput pun ditgnnye..lalu guru itu bertanya.

cikgu:knape xde rumput yg dipilih??

murid: td mse sye jln,sye crilah rumput yg plg cntik.mmg ada byk yg cntik,tp cikgu suruh petik yg PALING cntik.jd sye pon trus ke dpn tok cri yg plg cntik tanpa toleh keblakang agy.tp smpai di pnghujung pdg,sye xjmpe pon rumput yg pling cantik.mungkin ada antara blakang sye td rumput g plg cntik td dh cikgu ckp xboleh toleh blakang semula,jadi xdelah rumput yg sye leh petik.

cikgu: itulh jwpnnye..ble dh jmpa dgn owg yg kite syg..hargailah dia didepan kte..yg berlalu biarkn brlalu..krn dia yg terbaik wlaupon nk diikotkn ada yg lebih baik mcm rmput td...

2 comments:

Ekin oh Aren said...

hargai lh org yang ada di depan mata :) mmg bagi kesedaran lah entry nih .

Suhaili Othman said...

@ekin oh aren
hehehe. ni pon mmbe yg bg :)