The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Saturday, July 30, 2011

Jangan ganggu hidup aku boleh tak ?

..Assalamualaikum:..

hari hari yang mendatang makin banyak dugaannya. mohon kepada Allah SWT supaya ditenangkan hati menerima semua dugaan. insyaAllah.

jangan kata hari mendatang.hari yang dah datang pon tak sanggup dah nak terima dugaannya. kenapa makin banyak manusia kuat mendengki ? pantang tengok orang lain bahagia sikit mula lah menghuru harakan hidup orang tu. kenapa mesti ada sifat hasad dengki ? kenapa lahhhhh ?




sedih tau tak macam ni hari hari. berhenti lah dari dengki dengan orang lain. sanggup ke tak tengok orang lain menanggung kesedihan gara gara sifat dengki kita tu ? ya Allah tak baik tau tak. kesiann.

aku pakai profile picture SELENA GOMEZ pon kau dengki pasal apa ?? aku tak ganggu hidup kau. aku pon tak mengagungkan artis tu. mungkin sebab berlambak gambar dia terus kau katakan aku agungkan dia. haishhh. hey jauh sekali aku menyesal dapat rupa yang sebegini sempurna. tak pernah terlintas aku menyesal. aku malahan bersyukur memiliki rupa yang cukup semua nya. ada mata,ada hidung,ada mulut telinga.segalanya. aku cukup cukup bersyukur. ya.mungkin aku tidak secantik perempuan diluar sana. tapi aku masih bersyukur. 


aku memuji kecantikan si artis tu je.bukan dok mengagungkan. gila ke hape ?
kau katakan aku bangga dengan wajah selena gomez ? ye aku mengaku bangga dengan wajah dia. sebab aku merasakan ciptaan Allah sangat sangat indah. seperti kau melihat wanita wanita dengan pandangan yang SUNGGUH GATAL. dan SUNGGUH BERNAFSU. kenapa kau tidak cerminkan diri kau dahulu ? sebelum kau menabur kata yang sungguh tidak masuk akal. mereka yang LIKE status kau itu juga merupakan orang YANG BODOH. maaf. aku sakit hati melihat kau. sebab aku mengenali kau. 

aku rela letak gambar SELENA GOMEZ dari letakkan wajah aku yang sampai nak segala lubang lubang dimuka yang selagi bole nak penuh satu gambar hanya menunjukkan muka..aku tak suka. alasan kau untuk mempertahankan awek kau yang letak gambar muka penuh satu gambar tu buat aku meluat sungguh. alasan kau dia kecil dan apabila mengambil gambar seperti itu kau katakan dia akan kelihatan besar. mari sini aku beritahu. apa yang akan membuat kan dia kelihatan besaR? MATA ? HIDUNG? PIPI YANG TEMBAM ? apa yang kecil sebenarnya ? tubuh nya atau muka nya? jadi aku rasa tidak perlu menempekkan muka kau sepenuh penuh dalam gambar tu. MELUAT sungguh ! yes aku cari point untuk terus meluat dengan perangai kau dan MAKWE KAU ! -.-

kau bangga melihat memiliki wajah yang comel. setakat kau bangga tapi kau tak bersyukur tiada guna lahh. jual lah muka kau tu. aku nak tengok sampai bila kau nak bertahan dengan muka kau yang mungkin bagi kau sekarang comel.cantik cun.segala galanya lah. kau kena ingat. lagi 10 tahun.lagi 20 tahun. belum tentu muka kau setegang sekarang, sehalus sekarang. seputih atau sehitam manis sekarang,. fikirkan lah. 

sakit hati aku belum habes. tolong lah jangan cari gaduh. aku penat. tak sanggup bergaduh.cukup lah dulu dulu zaman kurang matang.  

Ya Allah kau berikan lah kekuatan pada hambaMu ni. berikan lah ketenangan pada ku . jauhkan lah aku dari sifat hasad dengki. permudahkan lah segala urusan ku ya Allah. 
amin..
*entry bercampurcampur.kusutmasai.tungganglanggang*

No comments: