The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Monday, May 9, 2011

apa tu FIRST DEGREE ? apa tu PRA IJAZAH ?? ape menatang tu ?

Assalamualaikum.ello guys..

can someone tell me wth of this words? seriously need explanation. please kindly tell me . either FB or email just tell me lah ! call or whatever things yang ley korang hubungi aku tu explan this things.haha . desperate gila nak tahu menatang apa ni.

FIRST DEGREE.
aku search kat pakcik google. then tertulis disitu menunjukkan yg FIRST DEGREE bermaksud when someone who is degree student that get above 3. 5 or 3.7 for their pointer is call first degree..cop ! aku tak paham pe aku cakap.ok. maksudnya macam degree kelas pertama. begitu kah ? budak budak pandai kah ??wahh~

then,

PRA IJAZAH
apa pula menatang ni ?? sama macam pra diploma ke ?? pra ijazah ni wujud or aku yang memandai buat pra sendiri ??haha. aku agak agak pra ijazah ni macam pra diploma. cuma dia ijazah. faham ?aku agak je oke. kalau salah tlg bgtahu.pra ijazah tahap dia adalah atas sedikit dari diploma dan bawah sedikit dari ijazah . betul ?? pra ijazah bole di apply oleh lepasan SPM . bole ke ?? wuaaa aku tak tahu !!

seriously. bagi mereka yang tahu tolong ler comment or whatever yang td aku melalut tu.then kalau korang tahu pasal ni. bole tak korang bagi aku laman sesawang bagi IPTA or IPTS yang tawarkan untuk pra ijazah ni. tolong ye korang :)

terima kasih daun keladi.
kalau sudi datang lah lagi. :)

1 comment:

Anonymous said...

Betul tu . Pra ijazah ni untuk sambung ijazah bagi lepasan stpm /matrik yg x lepas pointer 2.00 keatas or x dapat mana² upu . Pra diploma pula lepasan spm yang x dpt mana² tempat di upu . Kira nya macam second chance la . Saya pun baru tau ada pra ijazah , sebab baru dapat tawaran tu tadi . Sekian my 2 cent information