The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Wednesday, July 13, 2011

Letak kau kat tempat dia. FIKIR sikit !

morning sayang sayang semua. entry kali ni aku just nak kongsi apa yang dah jadi kat negara kita ni. for you guys yang care pasal negara kita for sure korang tau pasal BERSIH tu kan ? aju just nak bagitahu pandangan aku. most important ! aku tak menyebelahi mana mana pihak.

aku NEUTRAL ! *bekas pelajar DPA lah katakan* hee~

bila aku bukak Facebook. wahh~ ramai gila kot yang bercerita pot pet pasal BERSIH ni. ada yang sokong ada yang tidak. terpulang. aku bercerita ni bukan nak cakap aku menang kan sapa sapa.tapi atas sebab aku tengok benda ni berleluasa melampau lampau.mencarut sana sini.mengutuk sana sini. wahhh~ hebat wei bahasa kau guna.hormat lahh.Islam kan ? ^^

aku duduk KL .dan BERSIH punye perhimpunan jadah ni semua berlaku di KL ! ouhh.aku tak suka. aku tak suka bukan atas dasar faktor politik ni.tapi atas sebab perhimpunan kamu kamu ni telah menyusahkan orang lain. maaf kalau terkasar. tapi tolong lahhh. bukan dah dapat izin buat perhimpunan kat stadium ke ? buat situ sudah lahhh.jangan ganggu orang lain. maaf sangat sangat.aku saket ati sikit lahh.time tu aku and family otw nak ke Serendah atas urusan family. masa perjalanan tu.hee~ hebat ! ramai yang berjalan kaki sbb jalan sesak. kan dah susahkan orang nama nye tu. paling kesian orang tua menapak jalan kaki .tak kesian ke? haishhh.

one thing.jalan banyak gila tutup. kan dah susah kan orang nak pergi kerja.terutama nya abg aku. kesian tau. gaji dah potong 1hari. hee~


lagi sekali! aku tak sebelahkan mana mana pihak. tapi everything that you do please lahh fikir kesan dia. aku tahu tu hak bersuara. tapi korang takde hak nak ganggu ketenteraman orang lain. korang nak lontarkan kan pandangan kau lontarkan apa yang kau rasa BAGUS sangat tu. cuba dengan cara yang baik.dulu kita merdeka cara rundingan bukan ? bukan buat perhimpunan yg tak halal ni. fikirkan lahh.

ada lagi benda nak cakap ni. aku tengok ramai salahkan polis. sebab ape nak salahkan polis ? polis belasah korang ea? BAYANGKAN KORANG KAT TEMPAT POLIS TU . hari sabtu ahad je masa tok korang spend time dengan family.and then disebabkan BERSIH ni. cuti mereka dibekukan kan ! dorang tak ley keluar dari KL. tak ke tension nama nya tu ? lepas tu korang ni tak paham bahas kan. dah ada pasukan pasukan yang halang korang dari bertindak ganas dorang tak touch kau pon.tiba tiba datang gila kau .datang sawan kau mara mara ke depan lagi. so polis and pasukan pasukan yan bertanggungjawab dijalankan tugas dia. sorry to say. tapi padan muka bagi orang gila meroyan yang join perhimpunan ni kena touch dengan polis or pasukan tu. aku tak sebelahkan mana mana aku cakap lagi sekali.


tapi polis atau pasukan tu pon salah jugak kot aku rasa. jangan lah bertindak kejam sangat.. jangan lah bertindak macam kau nak bunuh orang je.hee~

aku tengok berita. sedih kott. dulu xdelah teruk macam ni negara kita. now. dah macam kat luar negara.berarak sana sini. jerit sana sini. pukul sna sini. weeii sedihh.cuba pikir budak budak yang tengok. tak ke ganas nanti budak tu.hoho.

ouhh aku teringat.ada persatuan yg menentang BERSIH kan ? apa nama nye ? PATRIOT ea? ok ok.korang nak tentang BERSIH buat perhimpunan haram ea? cuba cermin diri tu dulu . bukan korang pon buat perhimpunan haram tok tentang ke ?? dengan baju merah panas buta.HAHAH .sori sori.  cara korang tak betull lahhh. dulu orang islam zaman nabi ada ke wat cara macam korang ni kalau nak menentang? xde kot aku rasa. semua nye dengan cara yang baik.

apa yang aku cuba sampaikan kat sini memang setiap dari kita mempunyai hak bersuara.korang nak suara korang didengar.tapi bukan ini caranya. tolong selesai cara yang baik.ini apa aku yang aku rasa. jangan salh tafsir ape yang aku cuba sampaikan. aku betul betul tak memihak pada sapa sapa. pikir dahulu setiap benda yang kau lakukan. pikir untuk orang lain jugak.dont be selfish. sorry kalau apa yang aku tulis ni ada menyinggung mana hati dan perasaan. kita sama sama manusia. semua ada buat silap.

yang baik datang dari tuhan yang khilaf datang dari aku.

*semakin ramai remaja yang sangat sangat f**k politik gara gara masalah seperti ini. jadi sama sama fikirkan isu ini.tapi ingat! semua jalan penyelesaian minta dalam cara yang baik.insyaAllah.doa kpd Allah minta dilindungi kita dari semua malapetaka. AMIN =)

No comments: