The Owner

I am a daughter, a sister, a niece, a cousin, a friend. I am a partner, a worker, a young girl and a grown woman. I am scared and confident, terrified and excited. I am caring and loving. I am shy and friendly. I am hardworking and determined, but a little scared on the inside. I pray to Allah and cry my tears. I smile on the outside, while im dying on the inside. one more thing I do believe in what they say a 'TRUE LOVE'. -Elly-

Followers

Wednesday, April 27, 2011

bila hati tak tentu hala macam macam jadi nya ~

Assalamualaikum dan good morning. sekian lama tak mengUPDATE belog (takde lah lama mana kan) disini aku nak menyatakan yang hati jiwa dan segala galanya sedang tak tentu hala.tenteram tenteram cuma tak tentu hala~ (macam mana tu ye ?) aku pon tak tahu apa jadi.haha..

tapi kan aku just nak cakap cakap je ni. ok ok.ni post yang merapu..TAKYAH BACA (baca lah ye) *su apa kau melalut ni haishhhh ~

ok sebenarnya kan bagi mereka mereka yang ketidaktentuan hala hati,aku macam ada tips untuk korang meredakan hati yang tengah tak tentu hala.tak kisah lah hati korang tengah tak tentu hala sebab putus cinta ke kena aniaya ke gado dengan kawan ke.ape ape jelah.. tips ni mungkin ada yang sesuai dgn korang and ada yang tak sesuai, and mungkin juga ada yang tak masuk akal . jadi korang serap mana yang betul tinggalkan mana yang kurang betul.

  • yang pertama , bagi mereka yg beragama islam.digalakkan ambil wudhu tenangkan hati.insyaAllah tenang jiwa korang.

  • yang kedua, bg mereka yg beragama islam juga digalakkan berzikir, berselawat, berdoa, solat,. aku confirm ! hati korang tenteram :) sebab kita mengadu dekat Dia.. tapi pastikan ikhlas buat ibadah tu.

  • next, korang makan lah banyak banyak. makin tension makin banyak lah korang makan. tapi ingat bukan makan makanan yang tak berkhasiat. better korang makan nasi.baru puas hati.  (ni lah yang aku buat sampai sekarang) tapi peringatan bagi mereka yang berat badan cepat bertambah.jika ingin melakukan tips i.boleh.tapi selepas tu diet lah balik. haha

  • and bagi some people diorang akan menangis untuk melampiaskan segala kekusutan dalam hati tu.. kebanyakan perempuan lah kan ?? hehe.its oke dear. nangis je. nangis puas puas. tp jangan lah nangis berjam jam. habis make up awak tu nanty :) bila dah nangis t kan. seelok eloknye korang senym lah.. insyaAllah akan oke hati korang.

  • oke next, MENJERIT. hahhhh siapa siapa kat sini yang suka menjerit bila hati diorang tak tenteram?? oke elok jugak menjerit.tapi jangan sampai sakit tekak ye. aku dulu ada jugak kawan kawan yang jenis tension je nak jerit. ada yang main bantai jerit kat mana mana je.ada yang jerit sambil mulut tutup bantal.ada yang nak panjat bukit nak jerit kt atas bukit. menjerit tu pon cara yang oke.cuma bagi perempuan tu agak kurang manis jika korang lakukan sebegitu.

  • selain itu juga, korang boleh pergi lepak lepak dengan member. galak gelak.enjoy. jangan pikir kan sangat.. itu yang semolek molek nya. tak delah korang duduk bilik sensorang then pikir macam nak gila. smpai migrain migrain. rilex je babe.hehe

tu je kot yg mampu aku pikirkan buat masa ni. semua nya bergantung pada individu masing masing.so korang buat ape yang terbaik untuk korang. ingat lah tu semua dugaan dari Dia. Dia duga kita sebab Dia tahu hamba Dia macam ne. Dia tahu kekuatan hamba Dia. kalau Allah bg dugaan makne nye dia tahu kita kuat and mampu hadapi semua ni. insyaAllah,,

*maaf xde gambar untuk mencuri hati kalian. kerana aku di opis so dilarang mengUPLOAD mcm2.hahah

2 comments:

Aishah Dianah said...

woow..woow.woow. aku terasa yg jerit kat bantal tu, aku lah. hahaha.tbe2 miss kau,dowh :)

Elly Othman said...

seriously its you sayang ! aku sumpah rindu kau.tu yg sebut ADA KAWAN AKU tu. hahaha miss you dear